MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Lite om mitt år

Kategori: Utbytesstudent

Åter tillbaka på sommarstället efter en dags paus i Örebro för att fixa lite. Fick använda min myndighet i Ica för att köpa 18-års drycker, fick träffa härliga människor och såg en av sommarens och årets bästa filmer, The Dark Knight Rises. Rekommenderas! 
 
Men eftersom det drar ihop sig mot resan tänkte jag gå in lite djupare på allt så ni som läser vet lite mer helt enkelt...
 
PLATSEN
Jag kommer att åka till San Luis Obispo som ligger mellan San Francisco och Los Angeles, ungefär en mil från kusten. Vet inte så värst mycket om platsen annat än att medeltemperaturen ligger på 24 grader året runt, det ska vara riktigt härliga människor där och också vara otroligt fint! Staden ligger också längs med turiststråket Highway 1, en av världens finaste vägar (enligt besökare).
 
VÄRDFAMILJEN
Jag kommer att bo i en värdfamilj tillsammans med en annan utbytesstudent från Brasilien. Familjen består av två vuxna och fyra barn (två som bor där varannan vecka). I samma rum som mig kommer också en utbytesstudent från Brasilien att bo. Riktigt trevliga personer allihopa kan man sammanfatta dem! 
 
SKOLAN
Skolan heter San Luis Obispo High School (påhittigt I know) och ligger några kilometer från huset, på andra sidan stan. Jag vet inte mycket om skolan annat än att den ska vara riktigt skön med inte allt för mycket regler. 
 
 
Nu har ni ungefär samma information som jag har haha. Vet inte så mycker mer men det känns väldigt skönt faktiskt. Självklart vet jag mer om personerna som ska bo i huset men tänkte inte utlämna dem helt här! 
 
 
I övrigt så är det ambassadenbesök under kommande tisdag så lär skriva en del om det och när det närmar sig. Annars njuter jag mest av solen här uppe på sommarstället och träffar trevliga släkten. Sörjer lite att sommarlovet snart är slut, men glädjs åt att äventyret snart börjar. 

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    Vad härligt det låter Martin! :)

    Du kan inte du fixa en vädetprogno ruta på min blogg också? Över london såklart :)

    Svar: Klart jag kan fixa! Vi gör det när vi ses :)
    Martin Risberg

    2012-07-28 | 09:44:33
    Bloggadress: http://tilla.blogg.se

Kommentera inlägget här: