MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Helgen

Kategori: Utbytesstudent

Helgen var bra. Som jag sagt tidigare så har jag varit borta varje helg fyra veckor i rad nu så det var skönt att vara lite mera runt SLO. Men jag fungerar också på ett väldigt speciellt sätt - jag tycker inte om att inte göra någonting.  Så att hålla mig inne hela fredagskvällen var tufft men välbehövt, spenderade den med att titta på Flight. Under lördagen åkte jag med Amy ned till Pismo Beach och tittade på ett ställe där 16 tusen fjärliar samlas varje år. Otroligt många fjärilar måste jag säga! Efter det så drog vi till Starbucks och stannade för att studera under en timme eller två. Resterande kväll var lugn och jag såg filmen Argo. Under söndagsmorgonen pratade jag med min farmor hemma i Sverige och gick till gymmet. Efter det åkte Amy och jag upp längs Highway 1 och fotade längs med vägen. Vi kom upp till Big Sur innan vi vände och åkte tillbaka. Vacker dag och underbara miljöer. På kvällen tittade jag på Oscarsgalan och såg till min glädje många bra vinster, bland annat Argo. Så en helg med Starbucks varje dag (och ser ut som att denna vecka följer i de spåren) och mycket Amy. Men det var väldigt kul och en lång vecka framför mig nu. Det är också sista med mina nuvarande klasser (förutom finals). Här kommer några bilder från helgen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: