MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Uppdatering igen

Kategori: Utbytesstudent

Dags för ett blogg inlägg då efter ett tag av uppehåll. Det har varit en hektiskt tid på senaste tiden. Inte bara har jag börjat med att läsa både Twitter och nyheter vilket drar väldigt mycket tid, men jag har också försökt att sova mindre för att hinna med mera saker. Hinner fortfarande med 7,5 timmar sömn men helgerna blir ofta sena kvällar och tidiga morgonar. Har beställt proteinpulver så att jag kan börja ta gymmningen på ännu mera allvar, köpt nya kläder och letar efter flera vänner (men det kanske inte är det mest relevanta haha). Blandar också språket mera mellan Svenska och Engelska för att hjälpa hjärnan att byta mellan de olika språken och bli bättre på dem båda (för min svenska har blivit något sämre). Lite andra saker som har hänt och kommer att hända: 
 
MONTEREY
Åkte till Monterey senaste helgen med Luke och Ellen och besökte Akvariumet (som är känt), åt mat på den första Bubba Gump restaurangen och gick en snabb tur runt på H&M. 
 
NYA SVENSKAR
Det har kommit några nya svenskar till skolan. Eller några, snarare två - Nils och Lisa från Skåne. Härligt att ha lite Svenska att prata på skolan nu också och det ger ytterligare mer perspektiv på skollivet och det amerikanska samhället. 
 
FRAMTIDA RESOR
Mycket kommer att hända de uppkommande veckorna. Resor till Fresno, Santa Barbara, Los Angeles och San Francisco är redan inbokade och det är bara inom tre veckor. Vet inte riktigt vad som händer efter det men det får framtiden visa. Mycket resande vill jag hinna med! 
 
FELIPE KOMMER ÖVER
Ni läste rätt alla Örebro vänner. Min svenska kompis Felipe kommer över under spring break och vi ska hänga runt i Los Angeles, San Luis Obispo och andra ställen som kan vara kul att se som turist. Är väldigt sugen på detta och det är nu endast en och en halv månad kvar. 
 
FILM FILM FILM
Jag skrotade mitt stora filmprojekt med brist på tid som orsak och ska istället filma ett gäng korta scener som ska kunna vara tagna från spelfilmer för att testa olika typer av filming. De ska alla vara i olika genrer och med olika kameror. Först ut är en drama scen filmad på en 5D mark 3 - ska bli riktigt kul! Lite senare kommer jag att filma en skräckscen på en RED EPIC! 
 
Det var en liten uppdatering för nu. Här följer lite bilder och så återkommer jag lite senare. Vi hörs! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: