MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Yearbook submission

Kategori: Utbytesstudent

Okej blir en kort uppdatering idag också för att beskriva en otroligt trevlig tradition som vi har i Yearbook och som jag får ta del av här under mitt utbytesår. När jag var i Sverige och gick på Karl Johansskolan så hade vi en skoltidning och ibland så satt vi kvar efter skolan med fika och gjorde klart den så den fanns i klassrummen dagen efter. Här på SLOHS så har vi en Yearbook för skolan som varje high school antar jag och vi har där ett löpande schema - vi måste skicka in ett antal sidor lite då och då och idag var en sådan dag. Så under kvällen satt vi kvar i skolan till 7:30 och jobbade med redigeringen av sidorna. Läser igenom, fixar med layoten, färgerna och kollar alla namnen. Idag var vi runt 6 stycken som kom och gick och det var riktigt kul att sitta med dem alla och jobba. Vi spelar musik i bakgrunden, har pizza och MntDew och bara jobbar som ett team. Fantastiskt. Och efter när man lämnar campus så ser man in igenom dörrarna på idrottshallen där basketlaget spelar match och det är fullt med människor på campus. För en som mig som många gånger stannade på min svenska skola till 8 på kvällen för att jobba med redigering så är det härligt att känna en stämning av entusiasm runt om på campus flera timmar efter att alla har slutat för dagen. Det var bara det jag ville säga. 
 
( PS - Kendra ville att jag skulle skriva hennes namn i bloggen, så här är det)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: