MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Då har det varit ännu en helg och veckorna och dagarna som är kvar börjar att bli färre. Efter att ha frågat min iPhone så säger SIRI att det är 26 dagar tills mina föräldrar kommer över, och 23 tills jag går ut från High School. Tiden har gått så sjukt fort och det är verkligen en utmaning att försöka hinna med så mycket som möjligt den här sista tiden. Helgen var i alla fall bra. Under fredagen så var det film kväll hos Jasons med internationella klubben. Mat, godis och The Hangover Part 2 blev det. Sedan under lördagen så var dags för att hänga med Calico efter ett besök på gymmet. Vi hängde mest hos henne men mot kvällen så blev det att klä upp oss tillsammans med lite annat folk för att alla dra ner på stan och se The Great Gatsby uppklädda som om vi var i 20-talet. Inte bara var detta väldigt kul, men det känns också som någonting som man kan göra i USA utan problem. I Sverige så känns det som att folk skulle titta snett på en, men inte här. Folk bara ler och tycker att det är kul. 
 
Under söndagen så jobbade jag med redigeringen av olika video klipp från hemma, och bestämmde mig även för att åka ut på en cykeltur (det var ett bra tag sedan). Slutade på 20 kilometer och en resa hela vägen över till Calicos hus och tillbaka. Under kvällen gick hela familjen ut för att äta middag eftersom det var mors dag. God italiensk mat blev det och en trevlig stund.
 
Under veckan nu så har jag en essay och ett prov i Engelska och Historia att göra, samt en resa ner till Santa Barbara för att besöka mitt framtida College. Yes, ni hörde rätt, jag plannerar att gå på College här i USA. Santa Barbara City College, och deras film utbildning. Så det är fullt med papper som skrivs in och skickas in hela tiden nu för att hinna med det mesta innan jag lämnar landet för sommaren. Men om allt går som planerat så är jag tillbaka här i mitten av augusti igen. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: