MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

San Francisco

Kategori: Utbytesstudent

Okej så var ett tag sedan jag uppdaterade senast, men detta har hänt. 
 
Under fredagen till lördagen så var jag i San Francisco med en kompis. Vi besökte ILM, bolaget som gör specialeffekterna till filmer som Iron Man, Avatar, Starwars och så vidare. Extremt intressant och kul, och vi fick se en hel del orginal props som har används i filmerna. Vackert ställe också - ligger inte mer än 10 minuter från the Golden Gate Bridge och i en underbar park. Vädret under fredagen var soligt och riktigt somrigt, medan den blev lite kallare under lördagen. Vi bodde hos kompisar i släkten och de bor i en skog (typ) och det var underbart fint och lugnt ställe. 
Under lördagen hängde jag bara med Calico hemma hos henne och drog till gymmat. 
 
Veckan har börjat bra, men det är en av de tuffaste på länge. Prov i tre ämnen på fredag, samt två videos som ska vara klara tills på måndag. Samtidigt fyller jag i College papper, pluggar för mitt svenska körkort och försöker att hinna med det sociala livet. Men det är samtidigt väldigt kul och skulle inte byta ut detta mot någonting annat. Idag är det också officiellt en månad kvar tills jag går ut High School - HELT galet. Tiden har gått så fort, men man har hunnit med så hemskt mycket. Känns konstigt att det börjar ta slut nu, Sverige känns så sjukt långt borta och så overkligt. 
Dags att gå tillbaka till läxorna, försöker att uppdatera bloggen senare under veckan! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: