MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Wow

Kategori: Utbytesstudent

Fick en våg av lycka över mig så ville bara skriva lite om hur allting känns. Det är inte mer än tre veckor kvar tills min familj kommer över och jag längtar en hel del till att få visa dem runt i mitt nya hem och min nya värld. Jag och en kompis hade precis parkerat idag och på vägen ner mot Downtown så stannade jag och tittade på solnedgången över SLO. Det är så himla vackers här med alla kullarna som omringar husen och träden. Det är någonting som verkligen får en att bli kär i Kalifornien, och inte bara städerna Los Angeles och San Francisco, men hela kusten och inlandet. Det finns så mycket av allting och så mycket man aldrig ser hemma och som man tar för givet nu. Att få bo på ett ställe där jag bara kan prata engelska är en otrolig lycka, och att se hur snabbt man utvecklas lika så. Ser så himla mycket fram emot de kommande månaderna. Inte bara har jag tre veckor kvar här borta, men semester med familjen, sommar i Sverige, och sen college i Santa Barbara. Höst och vårterminen kommer att bli helt kanon och jag kan knappt vänta. Var och tittade på skolan under veckan och det är verkligen rätt ställe för mig.
 
Det är mycket som kommer upp nu i slutet; abonnemang som måste avslutas, saker som måste förnyas, och packning som måste börjas. Håller också på att samla alla mina bilder och likande på olika ställen så att jag enkelt kan visa dem för mina kompisar och fimilj när jag kommer hem. Tre veckor kvar nu, känns overkligt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: