MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

First weekend of shooting

Kategori: Utbytesstudent

Då är första helgen av inspelningar över och jag sitter nu och sorterar videoklippen och namnger dem innan jag ska ge dem till de assisterande klipparna under veckan. Det har verkligen varit en extremt lyckad helg och jag är så himla glad att vi har alla som vi har i teamet. Alla har jobbat så extremt bra och är alltid glada på inspelningarna, samtidigt som alla börjar att lära känna varandra bättre och bättre (vilket bara är bra) och alla börjar förstå sina roller bättre. En av de bästa sakerna med att jobba på filminspelningar är att man jobbar runt folk som är så extremt kreativa och verkligen bryr sig om allting man gör och det är verkligen den bästa känslan för så fort ett problem kommer upp så säger alla "okej hur ska vi fixa det här?" istället för "vi klagar och ger upp."
 
Nu väntar en vecka av möten och planerande för nästa helgs inspelningar innan vi är klara med denna kortfilm. Är extremt sugen på att sätta mig imorgon och plannera för att jobba med dessa fantastiska människor - det här är varför jag älskar att jobba med film, det här är varför jag är i Santa Barbara just nu. 
 
Skickar med en hög bilder från helgen! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: