MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Busy Week

Kategori: Utbytesstudent

Tillbaka uppe i San Francisco efter en första vecka i skolan. Det har verkligen varit nonstop hela tiden, och det har varit till den graden att jag har käkat min lunch medan jag har gått mellan mina olika lektioner. Det har dock varit väldigt kul, och jag har fått mycket gjort även om det fortfarande är mycket kvar att göra. Kanske det viktigaste är fortfarande kvar- att hitta en lägenhet. Har lagt ned upp emot 6 timmar per dag för att hitta en, och sitter ständigt och pratar i telefonen med olika bolag. Förhoppningsvis så är det löst under nästa vecka och vi kan tillslut flytta in i vår egna lägenhet. Under den senaste veckan så har jag åkt mellan San Luis Obispo och Santa Barbara varje dag och har under tiden i Santa Barbara haft lektioner, möten och annat som tagit upp all min tid. 
 
Mina lektioner är väldigt roliga och njuter verkligen av att vara tillbaka i skolan och börja fokusera på saker igen och träffa alla mina kompisar. Solen skiner och här om dagen så var det 40 grader åvenför San Luis Obispo. Inget regn fortfarande dock så det blir torrare och torrare överallt, och skyltar om att spara på vattnet blir allt vanligare. 
 
Efter alla våra lektioner på onsdagen så åkte jag och felipe upp till San Luis Obispo, lånade Calicos familjs stora "Chevy Suburban", fyllde den med saker från deras förråd och sen gick och la oss vid midnatt. På torsdagsmorgonen så åkte vi ned vid 6:30 för att Felipe hade en lektion. Den var klar runt 9:30 och medan han hade den satt jag och åt frukost med en kompis på ett mysigt fik precis vid stranden. Efter det släppte vi av alla våra saker i en storage unit (ett förråd som man hyr) och åkte sen tillbaka till SLO. Väl däruppe så packade vi ihop lite av det sista, jobbade med lite saker och sen åkte jag upp till San Francisco. 
 
Igår så röstade jag i svenska valet i det svenska konsulatet här i San Francisco. Väldigt underligt, det var som att stiga in i Sverige ihopryckt i ett litet kontor. Sen blev det mycket jobb och även turistande och shoppande med Calico. Finns så mycket att upptäcka här i denna stora stad. På kvällen blev det en kvällspromenad och sen åkte vi upp med bilen och tittade på utsikten över hela staden från ett ställe som heter "Twin Peaks." 
 
Idag blir det lite mera shopping, kanske IKEA om jag har tur. Skickar med lite bilder här under. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: