MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Några långa dagar

Kategori: Utbytesstudent

Det har varit några riktigt roliga men riktigt långa dagar på senaste tiden! 
 
I fredags så åkte jag och Felipe till Santa Barbara och jag släppte av honom på skolan. Sen åkte jag vidare till Los Angeles för att hämta upp kompisar på flygplatsen där (LAX), och efter att ha fått plats med dem och alla deras väskor så lämnade vi för Santa Barbara igen. Kom fram runt 10 tiden på kvällen och släppte av alla, förutom Chérie som var hungrig så vi åkte till Denny's och åt lite. 
Efter det så släpptes även hon av och jag fick addressen till en kompis hus där jag kunde bo övernatt. Han vaktar ett hus åt en vän till honom och hon bor uppe på sluttningarna bakom Santa Barbara så man ser ut över hela staden och vattnet. Underbart vackert, både på kvällen och på morgonen. 
 
Nästa dag blev det frukost tidigt på Santa Barbara Roasting Company, och efter det turistade jag och Charles lite i stan. Vid 12 hade jag en filmning för skolan att göra, och sen lämnade jag Charles och åkte tillbaka till SLO. Kvällen bestod av lite fixande och annat. 
 
På fredagsmorgonen åkte jag, Calico och Jennifer till San Francisco vid 7 tiden med en bil helt fullproppad med saker- det var dags för Calico att flytta till hennes nya hemstad. Efter 4 timmar av pratande, musik och Starbucks så kom vi fram och kunde tillslut packa ur allting i hennes nya hem. Lägenheten är en två i mitten av San Francisco, och väldigt fin. Resterande tid av dagen ägnades åt att packa upp saker, fixa med internetet så att det funkade, och äta lunch och köpa saker som kunde behövas. På kvällen träffade vi en kompis till Calico och mig och åt middag på en fin Italiensk restaurang. 
Under lördagen fortsatte vi uppackandet och fixandet, och Jennifer och jag gick på en shoppingrunda. Sen blev det lunch på en typisk amerikansk diner innan det var dags att åka tillbaka till San Luis Obispo. Så fyra timmar senare kom vi tillbaka till SLO, och Calico är nu kvar i SF. 
 
Imorgon börjar skolan och jag har en lång dag av fixande framför mig. Många småsaker jag vill hinna med innan skolan börjar, och mitt egna lägenhetsfixande är fortfarande i full fart också! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: