MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En uppdatering

Kategori: Utbytesstudent

Thanksgiving har kommit och passerat, och det var väldigt trevligt. Felipe och jag åkte upp till San Luis Obispo och spenderade några dagar där uppe med familjen Porczak (och Richard kom hem från LA också). Mycket god mat åts det också, bland annat helfriterad Kalkon. Under Black Friday så köpte jag ingenting i butik men handlade saker online, som en ny kamera och ett nytt objektiv. Stora reor dock så sparade nästan halva priset vilket var helt kanon för mig! 
 
Sista veckan i skolan just nu och alla uppgifter är avslutade och mest lite genomgångar av våra sista test som är nsäta vecka (finals). Skolan börjar att bli mera och mera öde och det känns som att folk går på lov redan. Nästa vecka på onsdag så är jag officiellt klar med denna termin och så har jag bara en kvar på SBCC - tiden har verkligen gått snabbt.
 
Pre-Production för mina projekt nästa termin har nu startat och det ser ut som det kanske blir den mest packade hitills - fyra kortfilmer vid sidan av skolan, och en av dem blir en långfilm också. Mycket kvar att jobba på, men det ser det ut som i alla fall. 
 
Det har regnat här de senaste dagarna och trafiken har varit helt kaos på vägarna när folk har kört halva hastigheten. Det regnar väldigt sällan här, men när det gör så öser det ned. Vi har inte haft regn på så hemskt länge att alla hoppas på många dagar av det, och när vi har det njuter folk av varmt kaffe, te, och att springa utomhus. Lite ovant att få sina fötter blöta när man går ut, har inte skor för det här vädret. 
 
Det är mina uppdateringar för tillfället, familjen kommer över från Sverige om 16 dagar! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: