MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Alla Hjärtans Dag

Kategori: Utbytesstudent

Här i USA så är Alla Hjärtans Dag (Valentines) extremt stort och nu när jag är i ett förhållande så tyckte jag det var kul att verkligen vara med på det hela. Så jag såg till att på morgonen när Calico kom till sin första lektion så fanns det blommor, chocklad och ett kort på hennes plats på hennes första lektion. Medan hon var i skolan så fixade jag med hennes rum så när hon kom dit så fanns det ballonger, utklippta hjärtan uppsatta över hela rummet och mera blommor och chocklad/godis. När det sedan blev kväll så hade jag bokat ett bord på en fin restaurang här i stan och vi gick ut och åt middag. Hela dagen slutade med Ben & Jerrys och en film hemma hos Calico. En riktigt bra dag med andra ord och det var kul att överaska henne under hela dagen med alla de olika sakerna som jag hade lyckats hålla hemliga.  
 
Idag och igår har Calico och jag spenderat med att besöka en fotoutställning av en kompis pappa nere i stan, besökt en fin park en halvtimmes resa iväg, ätit massor med godis och varit ute och fotat. Alltid skönt att vara uppe i SLO och ta det lite lugnt och känns sig som "hemma" i det gamla vanliga. 
 
Imorgon är det Presidents Day vilket betyder att det inte är någon skola men instället så ska jag se till att åka tillbaka till Santa Barbara hyfsat tidigt så att jag kan ha några film möten med olika pågående projekt och göra klart mina läxor innan det är dags att sova. På onsdagskvällen åker jag och Felipe upp till San Luis Obispo och morgonen efter fortsätter vi till San Francisco där vi ska spendera några dagar med att turista runt. Men andra ord- en rolig vecka att se fram emot och jag uppdaterar med lite bilder allt eftersom! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: