MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Full fart

Kategori: Utbytesstudent

Klockan är fyra på lördagsmorgonen och jag sitter redan uppe och gör lite av mitt jobb. Det är ända tiden under veckan som jag faktiskt har tid att ta hand om mycket saker som jag vill göra, så passar på. Under söndagen så åkte jag hela vägen från San Francisco ned till Santa Barbara för att hämta upp kompisar, och sen åkte vi till Los Angeles för att gå på "Emerging Cinematographers Awards." En kul kväll med flertalet kortfilmer som visades och nya spännande folk att träffa.
 
Under torsdagen så åkte jag ned till Los Angeles igen för att filma en musikvideo tillsammans med kompisar. Det blev full fart från 6 på morgonen till 11 på kvällen men väldigt kul och extremt mycket man lärde sig. Det var också 33 grader i LA den dagen så något varmt att springa runt med en kamera kan man säga.
 
Idag så har jag filmingar för The Avocado Festival i Carpenteria (lite utanför Santa Barbara) innan jag åker upp till San Luis Obispo för veckans sista inspelning. Sen har jag två lediga dagar utan inspelningar då jag kan ta det lite lugnt, och ska fira Ellen på söndagen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: