MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Skola, lägenhetsletande och Ojai vistelse

Kategori: Utbytesstudent

Några långa dagar har passerat igen och det är nu en till helg som spenderas uppe i SLO. 
Efter lång och intensiv men fantastiskt härlig helg uppe i San Francisco så kom jag tillbaka till San Luis Obispo runt 3 tiden på måndagen (som var en helgdag, Labor Day). Eftermiddagen och kvällen spenderades i staden och hemma hos Poczak familjen och jag lämnade på tisdagsmorgonen vid 6 tiden för att åka ned till Santa Barbara. Resten av dagen var jag i skolan med saker att fixa och på kvällen övernattade jag hos en kompis. Onsdagen var en till intensiv dag i skolan och när jag var klar med mina lektioner vid 4 tiden så blev det en tur till Ojai med en kompis där hon visade mig staden så nu har jag tillslut sett allting som finns att se där i princip. 
Natten spenderade jag hos en kompis som bor lite utanför staden med en fantastisk utsikt och jag lämnade tidigt på torsdagsmorgonen för SB för att ha mina lektioner och fixa med lite saker innan jag och Felipe åkte upp till SLO för att bo här under helgen. 
 
Under gårdagen hade vi tillslut tur i vårt lägenhetsletande- vi hittade ett ställe att bo! Och inte bara det, men det är också i samma komplex som vi bodde i förrut, fast en två rummare. Så under dagen idag tog jag, Felipe och Ellen en snabb tur ned till SB för att skriva på kontraktet och under kommande fredagen så får vi flytta in. Så med andra ord, en till vecka av resande och pendlande innan vi tilllslut har ett ställer där vi kan bo. 
 
Skickar med lite bilder från de kommande dagarna här under! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: