MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

California dreaming

Kategori: Utbytesstudent

Blev inget uppdaterande av bloggen igår för hade fullt upp med en massa saker, men uppdaterar den nu istället eftersom jag vaknade 9:00 och alla ligger och sover i detta hus. 
 
Vaknade vid åtta tiden igår och hade sedan dagen innan bestämt mig för att dra iväg och springa, så jag tog mig en liten tur på 2,5 kilometer i området. Skönt att röra på sig kan jag säga! Charlotte (min värdmamma) försöker nu få in mig och Henrique på en klubb i området som liknar Friskis och Svettis fast mera multiarena med pol, tennisbanor osv. Blir att ordna det snarast, för jag vill träna! 
Jag han med att fixa en hel del på morgonen innan vi tog en tur iväg till Charlottes jobb och sen åkte till Tacobell och åt mat. Vi passade också på att fylla i alla de sista skolpapprerna där. Efterrätten fick bli donuts som vi köpte på en butik bredvid, riktigt riktigt gooooda!!!
 
Vi åkte till skolan, lämnade in lite papper och Crystal visade oss runt. Skolan ser väldigt trevlig ut, som en typisk High School från filmerna, fast den California-stylade. Alltså att alla klassrum har dörrar direkt utåt och allt är byggt för ett klimat där det aldrig regnar. Fick samtidigt veta att vi inte börjar för ens på måndag, alla börjar nu på torsdag men inte vi. Anledningen - Vi har inget schema än. 
 
Efter en tur till sjukhuset för att kolla att jag hade alla sprutor och åter igen stannat på Charlottes jobb blev jag och Henrique avsläppta på en träff som Educatius har för alla utbytesstudenter i området. Det betydda runt om kring 10 personer och vi spenderade eftermiddagen med att ha en BBQ och prata om vårat år. Älskar verkligen organisationen och människorna, alla är så enormt trevliga och man är inte lika bunden till allt som jag trodde innan jag åkte. Runt halv 7 tiden åkte vi alla ned till stranden och gick runt där i solnedgången, spelade fotboll och vollyboll. När vi blev trötta och det blev mörkt (vilket det blir snabbt här) gick vi till en liten kaffekedja och drack goda varma drycker, och pratade. 
 
Två saker som gör mig så lycklig just nu:
 
1. Att spela fotboll på stranden med alla, att höra havet slå mot stranden och att bara kunna springa runt på den folktomma ytan med piren i bakgrunden var så härligt. Älskar Avila beach.
2. När jag gick ut ur huset där vi var under eftermiddagen med stereon i bakgrunden spelande skön musik, med människorna framför grillen pratande och skrattande på engelska, med palmerna och bergen i bakgrunden och med solen och värmen - Det var då jag verkligen blev kär i California <3
 
(Bilder från dagen, inklusive en från skolan) 
 

Kommentarer

  • natta säger:

    mwaah, jag fick tårar i ögonen efter det sista stycket!

    2012-08-29 | 10:34:19

Kommentera inlägget här: