MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

I'm here!

Kategori: Utbytesstudent

Då var den stora dagen här, och då är den stora dagen avklarad. Idag var det dags för att lämna Soft Landing Camp i NYC och åka ut till flygplatsen för att lämna alla. Eftersom vi satt uppe så sent igår kväll så blev det bara en och en halv timmes sömn och det tog emot att gå upp så tidigt. Vi fick påsar med frukost som knappt åts upp eftersom ingen egentligen var hungrig. Vi fick vänta ett bra tag vid gaten innan planet gick att borda men sen bar det av mot Phoenix för mig (och några norrmän) och andra destinationer för de andra. I Phoenix fick jag vänta i drygt en halvtimme innan planet mot San Luis Obispo gick. Jag kan säga såhär - jag har aldrig varit så nervös som jag var när jag gick på det där planet. Nu var liksom hela uppstartslägret i NYC slut och resan började verkligen på riktigt. Nu skulle man snart träffa värdfamiljen. När planet tog mark i SLO så gick jag mot den lilla terminalen. Den visade sig också vara samma som där alla stod och väntade på en, och där stod Bob och Charlotte. Vi småpratade lite när vi väntade på väskorna och sen fick jag en tur runt staden. 
 
Hemma i huset träffade jag lite barn i familjen inklusive den andra utbytesstudenten som jag ska bo med, Henrique from Brazil. Jag, han och Crystal åkte sedan ned med den lokala bussen till Downtown och gick runt där ett tag. Det finns både två Starbucks, massa goda lokala restauranger och en Apple-store så jag kommer klara mig perfekt! Vi stannade tillslut på ett ställe som heter Teberry (den stavningen kan ifrågasättas) och åt Froozen Yoghurt. Really, really good!!! 
 
Nu har jag umgåtts med familjen här hemma och nästan somnat flera gånger av sömnbrist så ska försöka få lite natt i mig. Imorgon blir det resa till en outlet, fixa bankkort och mobil, badande och kanske bilbio på kvällen. Skolan börjar tydligen inte förrän på torsdag heller så massa dagar att njuta och komma in i tänkandet. 
California! <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: