MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Lämnar Dalarna

Kategori: Utbytesstudent

 

Dagarna susar förbi och nu säger kalendern 10 dagar kvar. Det är otroligt. Om någon som någon gång vill vara utbytesstudent läser det här ska ni veta följande - tiden går snabbare när man vill åka iväg, men samtidigt går den otroligt långsamt. Konstigt dilemma, men det är skönt att ta vara på all tid man får. Man kommer (troligen) sakna allt och alla när man åkt iväg.

Sitter för närvarande på tåget från Dalarna till sommarstället uppe i Kopparberg. Lämnade nyss första klass för en liten stol i ett litet tåg. Känns lite sorgligt, jag gillade min sköna stol i kuppen så mycket. Ledsen gubbe. Måste hitta någonting gott som kan få mig att må bra igen 

(Och allt det där var bara meningslöst babbel)

Spenderade gårdagen med att tillsammans med mormor åka runt i Dalarna kring Siljan och se på tillverkningen av dalahästar, besöka krukmakeri och någon marknad i Rättvik. Och sen åt jag en glass också förstås. Så det blev lite sverigeturism till slut, men det var riktigt härligt faktiskt! 

I morse badade jag i den iskalla (!!!) Siljan, packade ihop, och nu börjar alltså den riktiga nedräkningen. Dags att försöka slå rekordet - att träffa så många vänner som möjligt på så kort tid som möjligt!

 

Och som vanligt - bilder kommer när jag har mitt snabba nätverk igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: