MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Regnet öser ned

Kategori: Utbytesstudent

 
(Den ena bilden ska föreställa det tråkiga vädret och den andra mitt VISA)
 
Utanför fönstret öser regnet ner och jag sitter i mitt rum, nöjd över att jag äntligen har städat klart i lådor och i garderoben. Idag besökte jag först Synsam och fixade med linserna, sen bokade jag klipptid inför morgondagen, åkte sedan vidare och gymmade lite snabbt innan jag åkte till Rebecka. Vi umgicks och pratade i evigheter tills vi bestämde oss för att gå ut och halvvägs igenom promenaden så börjar det regna. Samma regn som fortfarande pågår. Trotts detta så lyckades jag ta mig hem någonlunda torr med en Ben & Jerrys och mitt VISA till USA som äntligen kom till posten på ICA. Träffade Felipe lite också. Härlig dag med andra ord. 
 
Samtidigt som regnet öser ned utanför fönstren och jag längtar iväg till värmen inser jag att jag kommer att sakna detta. Det är så otroligt Svenskt och härligt, och tack vare vädret kan man sätta sig och äta glass och se film utan att "må dåligt". Och det är precis vad jag tänker göra nu! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: