MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Tre dagar kvar

Kategori: Utbytesstudent

 
Här kommer lite sanning till er som läser bloggen och någon gång funderar på att lämna eran hemstad för ett långt tag. MAN BÖRJAR ÄLSKA DEN. Vet inte hur många gånger jag har sagt att jag "hatar" Örebro men nu när jag snart drar iväg ett helt år så börjar man verkligen gilla den för allt den är, man börjar älska människorna och platserna (detta kan förstås bero på sommaren, men gillar ju även vintern så tvivlar på det). Sen en annan sak som händer är att man slutar bry sig om vad andra kan tycka runt omkring en. I en stad som Örebro - lagom stor - så "känner alla varandra" på något sätt. Därför är det alltid så att man kommer se folk man känner på stan och på andra ställen. Det sköna är att när man har en deadline som börjar närma sig så slutar man bry sig om alla och bara lever sitt eget liv. Önskar bara att jag hade insett det tidigare. 
 
Besökte och sa hejdå till skolan idag, tog en fika med Eva som tidigare var utbytesstudent i Kanada och träffade Emma och gick på bio. Ut över det han jag dra iväg på en löprunda och träffa Oskar, Max och Mats och prata om Väck mig (kortfilmen jag håller på med) och lite hur vi ska göra nu när jag åker iväg. Det kändes otroligt bra och det är så kul att komma in i den kreativa processen. Blev inte mycket till mat för mig idag heller, det ända förutom kvällsmaten nyss är den lilla fikan som är här över. Kanondag dock! 
 
Insåg idag att jag mest träffat mina tjejkompisar under veckan -
dissad av alla killkompisar haha? :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: