MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

3 MONTHS!

Kategori: Utbytesstudent

Tre månader i USA. Tre hela månader. Helt ofattbart. Det känns på många vis som om det var bara en vecka eller två sedan jag anlände till detta land, steg ur planet med en massa andra nervösa utbytesstudenter och andades amerikansk luft. Vi gick runt på New Yorks gator, njöt av staden, människorna, shoppingen, umgänget och att vara i The United States. Men på samma gång så tänker jag tillbaka till de senaste tre månaderna och det är EN HEL DEL SAKER som har hänt på den tiden, såväl bra som dåliga. Majoriteten av allt är i alla fall bra och det är så jag ville ha det. Jag har kommit till ett nytt land, träffat nya vänner, en del för livet, lärt mig ett språk jag trodde jag var bra på betydligt bättre, lärt mig enormt mycket i skolan och som person, och allmänt blivit en bättre, mognare, mer erfaren människa. Det går inte att fatta, men jag har varit här i TRE MÅNADER! Detta betyder också att jag inte längre är en turist utan att mitt VISA verkligen visar att det funkar. Tre månader är annars max antal dagar man kan stanna i landet som turist, så nu känner jag mig nästan som en medborgare.  
 
Hemma i Sverige idag så spelade landslaget landskamp mot England och vann med 4-2. Fyra mål av Zlatan Ibrahimovic och ett av dem i absolut världsklass. Makalöst. 
 
En fantastik dag i övrigt med skola, teater och ett besök på Starbucks som nu är helt julpyntat. Underbara vänner som vanligt och allmänt glad för tillfället. Tre månader avklarade, sju kvar. Vad kommer att ha hänt under den tiden? 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: