MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min vecka

Kategori: Utbytesstudent

MÅNDAG: 
Denna dag var en av de bästa på länge. Inte nog med att det var måndag och skolan började sent, vi hade också  utrymning för att testa hur vi skulle aggera om kärnkraftverket 6 mil här ifrån skulle explodera. Övningarna tog ungefär två timmar eftersom hela skolan delades in i tre delar och vi satt bland annat i gymmet, satt i skolbussar och pratade en hel del. För lunch så åkte vi till Panda Express, Jag, Tino, Nathan och Jack. Riktigt trevlig lunch och kändes skönt att komma tillbaka till skolan och bara ha halvtimmes långa perioder på grund av det tillfälliga schemat. 
 
TISDAG: 
Efter skolan under tisdagen så fick jag, Ellen och Crystal skjuts av Luke hem till honom, vi gjorde läxor och tittade lite på tv. Sen åkte vi hem. Inte mer med den dagen att beskriva, även om den var väldigt trevlig. Under kvällen karvade vi också pumpor, en tradition här när Halloween närmar sig. 
 
ONSDAG:
Under onsdagen så fick jag en skjuts hem av Amy och när alla i familjen hade kommit hem så plannerade vi vad vi skulle göra för kvällen. Slutade med att de åkte och köpte mat och jag åkte med Luke och hämtade Amy och Krystof och käkade mat på Petras. Efter det blev det en tur till The Abors vilket är ett område där "ALLA" rika bor och där de alla tävlar med varandra om att ha de mest upsmyckade och uppyntade husen. Så alla barnen är såklart där för där får man mycket mycket godis. Och hjälp vad mycket barn, plus en hel del kompisar i samma ålder. Kul kväll som slutade med en liten tur till Terriz för att titta ned på staden (och ja, vi åker alltid dit!).
 
TORSDAG:
Denna dag var officiellt utsedd till Senior Ditch Day wilket betydde att 60% av alla seniors skolkade, dock inte jag. Hade tre viktiga test så var tvungen att vara där. Men det var kul och efter skolan åkte jag med Amy och köpte lite mat. Stannade sedan i Theater tills halv 7 för att jobba på pjäsen. Gick runt lite Downtown innan vi bestämmde oss för att åka hem och spenderade kvällen med att lyssna på musik och prata. Henriques födelsedag också så Crystal bakade en kaka (vilket var första gången för henne skulle jag tro). 
 
Fredag är en helg denna vecka med en extra ledig dag så jag skriver om det i mitt helg inlägg.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: