MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Short summary

Kategori: Utbytesstudent

Mitt uppe i två riktigt intensiva veckor med Finals i alla ämnen vilket betyder massa läxor och stora projekt som är värda onödigt många poäng. Därför kommer jag troligen inte att blogga lika "mycket" på ett tag eftersom jag knappt har annan tid utöver skolan, läxor, träning och kompisar. Dessutom vill jag åter igen ta lite avstånd från svenskan.
 
Veckan som gick har varit blandad. Vi har hängt i skolan och fixat med skolarbeten osv. Under torsdagen var jag sjuk vilket inte var det roligaste men jag fick lite läxjobb gjorda hemma i alla fall. Under torsdagen började vi med teaterföreställningarna vilket betydde att jag nu under tre kvällar i rad befunnit mig två timmar i ett litet bås och fixat med ljuset och ljudet för showen. Har gett mig en hel del tid med att skriva på mitt filmmanus som nu har ett första utkast. Mycket jobb kvar men det känns i alla fall stabilt. 
 
Vädret här i Kalifornien har blivit kallare och kallare nu och vi har runt 10 grader under denna dag och morgondagen. Sen får vi lite varmare väder igen men det är fortfarande runt 20 strecket som är max för tillfället. Inte mycket regn i alla fall, men man sitter under täcket nu med någonting varmt i handen. 
 
Men efter härliga föreställningar, bra framtidsplaner, ett färdigt manusutkast, härliga vänner och bra minnen så är humöret på topp igen. Tada!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: