MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En veckouppdatering

Kategori: Utbytesstudent

Skolan rullar på men det finns inte mycket fritid för tillfället så det är lite jobbigt eftersom jag skulle vilja ha mer tid att jobba på mitt filmmanus, men antar att tiden kommer tillslut. Story of my life.
 
Måndag:
Måndagen var väldigt varm med 40 grader i skuggan, folk gick runt och svettades som bara den och vi tackade alla för luftkonditioneringen. Efter skolan och efter teatern så fick jag skjuts hem av Skyler och vi stannade lite på McDonalds och åt och pratade (första gången där under hela min amerikanska tid, underligt va?).
 
Tisdag:
Efter skolan så drog jag iväg till Starbucks och gjorde läxor. Amy anslöt efter ett tag och hjälpte mig och efter lite hårt jobb så satte vi oss i hennes bil och körde till skolan där vi träffade Luke, en svensk som bor här och som hon känner. Vi pratade massa och det kändes väldigt konstigt men samtidigt kul. Mckenna hämtade vi upp och körde sen i Lukes monsterbil (största trucken jag har sett) till Avila Beach, hängde runt och gick på piren och körde sen till In-And-Out som har bland de bästa och godaste hamburgarna i området enligt de flesta man pratar med här. Och visst, de var väldigt goda, men ack så mätt jag blev! 
 
Dagen slutade med att jag blev avsläppt vid mitt hem och jag kan bara sammanfatta det med att det var väldigt konstigt att att prata Svenska men samtidigt kul. Har nästan glömt bort mitt modersmål haha. 
 
Onsdag:
Jag och Ellen åkte bil till Starbucks efter och gjorde läxor och pratade, thats it. 
 
Som jag redan sagt så har veckan varit väldigt varm. Men vi har alla haft väldigt kul och åkt från campus varje lunch med glada miner. Så ska det vara, right? 
 
Känner att sjukdomen kommer över mig igen, vet inte alls varför, väldigt underligt. Bäst att få mycket sömn nu eftersom jag har två prov denna vecka som inte vore allt för kul att missa. Godnatt! 
 





 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: