MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Från min vecka

Kategori: Utbytesstudent

En uppdatering i veckan med en liten beskrivning av min helg som var och av hur mitt liv ser ut just nu. 
 
LÖRDAG: 
Andra lördagen i rad som spenderas med att resa runt som en galning. Började Downtown med att jag, Henrique, Jan, Amy och Krystof träffades och käkade hamburgare och efter det gick vi runt i butiker med en Krystof som var utklädd till en ko (som en one piece klädsel) och det blev en fin video som ni alla kan se här:
 
 
Efter ett tag blev jag upphämtad av Skyler och Alex och vi åkte ned till Avila Beach för att äta Cinnemon roles men de var slut när vi kom fram så efter en tur på piren och lite godisköpande åkte vi till Skylers hus för att hämta lite saker, sedan vidare till Alex hus och tilllslut till en Bonfire vid San Luis Port. Där var redan de andra i mitt lilla gäng men de skulle hämåt och eftersom de också aggerade min skjuts så blev det att åka hem nästan på direkten. För att gottgöra detta bestämde vi oss för att ha en liten Bonfire uppkommande helg. 
Hemresan slutade hos Krystof för att hänga lite innan jag blev upphämtad av Charlotte. Kanondag! 
 
SÖNDAG: 
Vaknade i soffan efter att tittat på film tills jag sommande tillsammans med Crystal och Henrique dagen innan. Gjorde läxor hela dagen och fixade hemma. Skönt att ha en sådan dag för en gångs skull, och att man ligger i fas igen. 
 
 
Höjdpunkter ur denna vecka är som följer:
 
- Krystof blev skickad till kontoret efter att ha haft samma ko-kostym på sig under lunchrasten. Det var tydligen kränkande för att juverna satt på ett olämpligt ställe. På hur många andra ställen kan de sitta? Och vem på campus blev kränkt? 
 
- Jag kom tillslut iväg till gymmet och klubben Kennedy som den heter. Inte bara har de en stor gymdel, de har också en simbassäng, spa-anläggning, baskethall, träningshallar och gratis internet. Kommer stortrivas tror jag och äntligen dags att börja komma i form! Min träningskamrat blir Jan, utbytesstudent som också bestämt sig för att komma i form! 
 
- Det regnade som bara den under torsdagen så alla njöt av regnet (Kalifornia gör så ska ni förstå) och under lunchen sprang vi till bilen, Jag, Jan, Krystof och Amy, och åkte till Starbucks för en dricka. Vi hoppade med andra ord över International Club för en gångs skull. En av de bästa lunchrasterna hittills med regnet droppande utanför, awesome människor i bilen med bra musik, en macka i ena handen och en Pumpkin Spice Latte i andra handen. Härligt att se detta soliga land i en annan årstid också. Kommer att regna såhär en del under vintern, ska bli kul att uppleva. 
På väg tillbaka till skolan tog Krystof av sig tröjan och gick utan till vita grindarna (campus området). Tur att han satte på sig den igen för kunde slutat med andra resan till kontoret på en vecka haha. 
 
- Älskar att vara här under valåret. Allt är så inriktat på det och jag har bland annat testat på att äta Dounats som är blåa (för jag är en demokrat) och druckit ur en blå 7-eleven kopp. 
 
- Gymmande under torsdagen och njöt av att kunna köra mig riktigt slut. Började med träningscyklarna och uppdaterade mig med lite nyheter från TV:n och då såg jag också att vice president debatten skulle vara en halvtimme senare så jag körde halva mitt styrketest och satte mig sen på en träningscykel och kollade på den hitills mest spännande debatten (kunde knappt slita mig, hela tiden nya bra argument och det höll mig fast i 30 minuter). Kom hem sent och jobbade resten av kvällen med läxor. Inget emot det, härligt att lära sig nya saker och bli bättre på engelska!
 
 
Nu går jag och lägger mig och ser fram emot en ny spännande helg med amerikansk fotbollsmatch att titta på under fredagen, Bonfire och bio-besök.  
 

Kommentarer

  • Anonymous höhö säger:

    Hej Martin. En liten fråga här bara. Åker man bil ÖVERALLT hela tiden? För övrigt låter det som att du har det sjukt bra! :)

    Svar: Hej Anonymous! Jag skulle vilja säga att man åker bil för det mesta här borta. Till skolan, till lunchen, hem från skolan, till gymmet (även om vi utbytesstudenter ofta använder cykeln) och när man åker och handlar eller så. Alltid är väl att överdriva men i 90% av fallen. :) Det har jag, tack eller nått!
    Martin Risberg

    2012-10-12 | 23:11:38

Kommentera inlägget här: