MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min vecka

Kategori: Utbytesstudent

Då börjar denna hektiska vecka lida mot sitt slut och jag ska försöka att sätta lite ord på händelserna. Jag gör som vanligt, tar de i ordning av dag: 
 
LÖRDAG:
På kvällen hade vi pratat om att gå på bio, men vi möttes först nere på stan och gick till Fosters och käkade middag. Var inte så hungrig så tog en Banana Split, oj vad stor den var! Men nu vet jag att jag inte ska ta den igen i alla fall. Vi orkade inte med bion så vi hyrde The Dictator och drog hem med Henrique, Luke, Bruna, Amy och Krystof och tittade på filmen och skrattade ständigt. Härligt! 
 
SÖNDAG:
Blev upphämtad av Amy och tillsammans med Luke och Henrique åkte vi ned till Pismo Beach Outlet, åt mat på Jack in the Box och köpte billiga kläder. Vi diggade i bilen tillbaka och åkte för att köpa mat till BBQ och köpte filmen Promethius. Vi gjorde våra egna hamburgare, slog oss ned i soffan hos Luke och tittade på filmen och hade allmänt kul.
 
MÅNDAG: 
Theater efter skolan och vi repade igenom föreställningens första akt igen. Det är framsteg i minnet av dialogen och i aggerande, vilket är väldigt kul att se! Bra skådespel av alla! 
 
TISDAG: 
Efter skolan fick jag skjuts hem till Amy av Amy och vi gjorde läxor under en timme eller två. Sen kom Krystof och Kieren över och vi åt Cosco pizza (vilket är så himla gott!) och fick sen skjuts ned downtown för att vänta två timmar i kö till Starfucker. Men vi fick riktigt bra platser och fick se det lokala bandet spela på SLO Brew vilket är en jättefin bar som ser ut som om den skulle kunna vara hämtad från Harward university direkt. Awesome spelning och kom hem vid 12 tiden av Eva efter att ha stannat till vid Burger King och köpt någonting att dricka för det var SÅ VARMT inne på konserten. En riktigt bra dag/kväll med andra ord! 
 
ONSDAG:
Onsdag betydde att efter skolan så fick jag skjuts hem av Charlotte och väl hemma packade jag om mina saker och Jan kom förbi med sin värdmamma och deras taklösa bil för att skjutsa oss till gymmet (för det var minst 32 grader under onsdagen). Vi passade på att äta mat efter eftersom det var Kennedys 31 års dag och det bjöds på pizza, cupcakes, wraps och glass. Skjuts hem och läxor läxor under resten av kvällen. 
 
TORSDAG:
Skjuts direkt hem eftersom skolan av Miranda och gjorde mina läxor tills det var dags att träffa mina IC's (location cordinator) och prata om saker och ting. Blev hämtad av Luke, Kendra och Amy i Lukes enorma truck som han tillslut kan komma in i och vi körde ned downtown och plockade upp Ellen och åkte över till en kinarestaurang för vi kände för Sushi. Gott som bara den och efter det drog vi på en liten utflykt till Terriz hill (där vi träffade Krystof) igen och besökte ett övergivet hus som alla kallar spökhuset. 
Diggade B.O.B. i bilen innan vi tillslut blev avsläppta på respektive platser. 
 
ANNAT: 
Det är kul när man är utbytesstudent och man kommer till ett stadium när man känner att engelskan känns mer logisk än Svenskan och man kan inte riktigt förstå att man är utbytesstudent i ett annat land. Det hela känns liksom helt overkligt. Att ha ett nytt område, ett nytt hem, nya vänner, allt. Det är fantastiskt.
 
Ska försöka blogga under morgondagen också så ni får en uppdatering av min helg. Tills dess, ha det awesome.
 
(Och på förfrågan från min farmor ska jag också försöka att ladda upp bilder på alla i min familj).
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: