MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Andra dagen på den lilla roadtripen

Kategori: Utbytesstudent

Detta blogginlägg kommer en dag för sent eftersom kvällen spenderades med att skicka över Väck mig till Sverige. Väck mig är kortfilmen jag jobbat på ett halvår och som ska visas på bio under tisdagen 17:00 i Sverige. Så med lite snabb huvudräkning kan ni räkna ut att det är 8 på morgonen här i Kalifornien. Det är anledningen till varför jag sitter och skriver detta blogginlägg 4 på morgonen. Datorn går i viloläge och det går inte att förhindra så jag måste vara vaken medan den fixar det sista. 20 minuter to go...
 
Dags att berätta klart historien om resan längs med Highway 1. Som jag igår så befann vi oss på ett hotell mellan Monterey och Santa Cruz, och det var också där vi vaknade upp (WHAAAAT). Bob bestämde snabbt att frukosten som bestod av blaskkaffe och "blaskvåfflor" inte dög för oss så vi checkade ut, hoppade in i bilen och körde till ett litet samhälle precis innan Santa Cruz där man kunde få riktigt amerikansk frukost på en bar. Så vi slog oss alla ned på sittsar vid bardisken och beställde in kaffe och varsitt "frukostpålägg". För mig blev det 5 stycken tjocka amerikanska pannkakor med sirap och smör. Gott var det och man stod sig på detta mål ett bra tag, lunch var inte behövligt. Efter det drog vi vidare till Santa Cruz Beach Walk som är ett litet nöjesfält, sandstrand och en pir. Där åkte jag och Henrique en av USAs äldsta berg och dalbanor (i trä också), från 1930-talet. Sjukt läskigt för den skakade hela tiden och kändes allt annat än säker. Vi passade också på att åka två andra attraktioner innan vi gick längs med stranden och sen ut på piren. Där skådade vi enormt många sälar som låg och segade och sa "Uhnkuhnkuhnk", tror de pratar så. Efter en timma av strosande drog vi oss mot bilen och åkte den hemåt.
 
På vägen hem hände inte mycket mera spännande än att vi åt på ännu en snabbmatskedja, El Polo Loco, som serverade riktigt goda Casadillas. Hemma hände inte mycket heller, tog en tur med longboarden, gjorde mina läxor och Crystal kom hem från Texas. The End. Dags för skola snart (lär vara lagom trött idag), och under kvällen gör jag ett bildinlägg med bilder från resan. Sounds good? Good! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: