MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En dag i rätt riktning

Kategori: Utbytesstudent

Idag har varit en bättre dag, tillslut. Jag har kommit över min deppiga period med febern och förkylningen och tagit tag i mitt liv igen.
Jag vaknade vid 9 tiden, tog mig upp ur sängen och ringde lite Skype-samtal. Sen fixade jag runt i huset, tog en dusch och åkte vid 12 tiden iväg på min longboard till Cosco för att äta en liten lunch för mig själv. En stor varmkorv och läsk fick det bli. Sen åkte jag hem men förbi matbutiken och gick till Redbox och hyrde två filmer för 2 dollar totalt! Hemma sen gjorde jag läxor, slappade och sysselsatte mig. Middagen fick bli Panda Express som Max körde oss till. Mums, alltid gott! 
 
Vi såg båda filmerna under kvällen och den första, Extremely Loud and Incredibly Close var extremt bra. Har vunnit och blivit nominerad till många priser och den var förtjänt av dem. Fina bilder, riktigt bra skådespel och en gripande historia. Bra beslut! 
 
Den andra filmen var ATM som Crystal "ville se". Den var raka motsatsen; saknade logik, uselt skådespeleri, fult foto osv. Även om den klassas som skräck så var den knappast det, bara en annan film i mängden av B-filmer man sett och kommer se. 
 
Imorgon är det tänkt att jag ska hålla i min "nyttiga" trend och dra ut och filma och spendera tiden som bäst med läxor och kompisar.
 
Kom idag på hur utsatt man är som utbytesstudent. Man skickas ut till en familj man inte känner för att spendera ett år där och prata ett språk man inte har som modersmål, hela tiden. Visst träffade man kompisar på Soft Landing-campet, folk som nu är över hela landet på ett liknande år. Men det är läskigt att tänka hur ensam man är. Därför betyder verkligen vänner så mycket när man känner att ensamheten kommer fram. Både vänner hemma som nya vänner här. Så till alla som läser detta, tack för att ni finns och kommer finnas när ni behövs!
 
 
Måste fota mer med min nya iPhone också, men här kommer i alla fall några testbilder från idag. Gillar verkligen kvaliteten! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: