MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En spontan resa

Kategori: Utbytesstudent

Detta har varit en väldigt konstig dag, låt mig beskriva:
 
Vaknade 10 i 10 av mig själv, går ned för att göra lite frukost. Då stor Charlotte där och säger att vi tänkte åka iväg på en liten resa och åker om 30 minuter (helt spontant). Så det blev att packa mina saker snabbt, göra mig någonlunda fräsh och sätta i sig lite frukost. Sen bar jag, Henrique, Charlotte och Bob oss iväg med bilen längs med Highway 1 i nordlig riktning. Vi såg som man alltid gör på denna väg underbara landskap. Samtidigt så fungerade Bob förutom som chafför även som guide och vi fick alla veta en hel del fakta om platser vi åkte förbi. Vi stannade för att äta hamburgare på en restaurang i en liten by längs vägen och jag fick åter igen uppleva det faktumet att amerikanska hamburgare är himelska! Efter maten såg vi en stad med 18 invånare (inkl. posthus och kapell), vi såg sälar, fina broar och som redan sagt underbara utsikter. 
 
Efter ungefär 5 timmar kom vi fram till Monterey där vi parkerade och tog oss en promenad. Vi köpte extremt dyra Jelly Beans innan vi hittade en restaurang att äta våran kvällsmat, pizza och havsmat som vi delade på, småhungriga som vi var. Nu har vi åkt ytterligare 40 minuter norrut och vilar nu ut oss på ett hotellrum i en liten stad. Imorgon ska vi vidare till Santa Cruz innan vi åker Highway 101 tillbaka till San Luis Obispo. Varför är vi lediga på en måndag? För att det är Laborday.
 
(Ingen redigering på dessa bilder, fler kommer imorgon)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: