MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Friday!

Kategori: Utbytesstudent

Tillbaka hemma efter denna långa dag. Började dåligt med att jag vaknade upp och hade nackont efter att ha sovit dåligt men även om det följde med mig hela dagen och drog ned humöret lite så känns det bättre nu mot kvällen och förhoppningsvis är det helt borta imorgon. Skolan gick bra och alla lektioner var 10 minuter kortare för vid 11:25 så hade vi Assambly i Aulan (eller gympahallen). Alla som har sett high school filmer ska förstå att det verkligen är så som det är, exakt. Alla är supertaggade, alla skriker och de spelar massa musik. Som utbytesstudenter fick vi också gå upp och visa upp oss samtidigt som de läste vart vi kom ifrån. Jag har lite video från dagen som jag ska försöka att ladda upp imorgon! 
 
Efter skolan gick jag, Krystof, Ellen, Henrique och Neils hem till Krystof och Neils och hängde där vid en dator tills halv 6 eller så. Då gick vi upp på ett berg i närheten där man kan se ut över hela San Luis Obispo och sen gick vi ned en konstig väg tills vi kom fram till civilisationen igen och tog in på Franks för att äta lite mat. Efter gick vi direkt till ett Tailgate party (du äter pizza eller annan mat som du ställer i bagageluckan av din bil) och åt en del pizza med en massa folk från Utbytesstudentklubben. Det var precis vid skolan och vi fick träffa massa nya vänner både där och på matchen efteråt. Kul att äntligen få se en riktig "high school football game", och sen att få träffa alla nya människor. Förstod till och med en del av reglerna i amerikansk fotboll, tror jag. Ska lära mig dem helt innan jag åker här ifrån! Tyvärr förlorade vi med ett poäng efter en hel del otur, men men, rolig upplevelse i alla fall! 
 
Har varit mycket ljud idag och jag känner mig helt slut, nu har vi tre dagar ledigt från skolan och vi får se hur jag spenderar den tiden. Dags att sova nu i alla fall, goodnight California<3 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: