MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

I'm on the top

Kategori: Utbytesstudent

Klockan har tickat över 00:00 här borta och jag sitter med datorn i min famn, halva huset ligger och sover och jag ska tilllslut försöka att blogga om lite vad som hände denna vecka. Jag tar det lite i ordning, eftersom inget riktigt hände innan torsdagen så hoppar jag in där. 
 
TORSDAG:
Tillbaka glad i skolan efter att blivit av med det mesta av förkylningen. Vännerna är glada och allt känns strålande. Lektionerna flyter förbi och efter skolan stannar jag på teater-repetitionerna där vi går igenom andra akten på våran föreställning. Efter skolan får jag skjuts av Skyler (en tjej i teatern) som ändå ska samma väg som jag till Krystofs hus och vi pratar och hänger runt, samt filmar och tittar ut över SLO medan ljuset lägger sig och alla ljusen tänds. Magiskt. Hem och göra läxor innan jag går och lägger mig. 
 
FREDAG:
Ytterligare en kanondag. Smile hela tiden är mitt nya motto. Hänger runt på lektionerna med sköna människor, börjar äntligen förstå High School och älskar det. Under lunchen hoppade jag, Tino, Amy och ytterligare en kompis till henne in i bilen och körde till Carl's Jr. och åt riktigt goda hamburgare, diggade musik i bilen och lekte runt. Helt kär. Lektionerna går bra och efter skolan är det teater. Vi går igenom hela andra akten och pratar om annat i pauserna. Efter skolan får jag skjuts hem tillsammans med Crystal för att äta kvällsmat efter ett litet träningspass. Hade tänkt hänga med lite kompisar under kvällen men fick bli en liten filmkväll istället, det var kul det med. 21 Jump Street fick än en gång liva upp kvällen, men den var bra så det funkade. 
 
Vad har annars hänt då? Jag har äntligen tagit tag i min träning och styrketränar hemma för tillfället men på tisdag ska jag börja på ett gym, då börjar allvaret. Kanske inte ritkigt är behövligt eftersom jag sett att jag gått ned 2 kg sedan jag kom hit (HUR?) men alltid skönt att vara i form. 
 
Jag ska på bio imorgon vilket blir min premiär här och det blir filmen Looper så är ganska taggad. 
 
Jag, Mattia och Henrique har bestämt att vi ska gå på Swedish House Mafia i San Francisco i februari vilket är deras sista turne och vi är väldigt taggade för det. 
 
Min och Simon Flacks kortfilm Somnium vann i Josef-festivalen i Örebro vilket betyder att filmen kommer att tävla mot andra filmer från hela Sverige i trollhättan om en månad. Riktigt stolt över filmen och över allas insats. Vi nådde det vi satsade på, ännu ett bevis på att man kan göra allt man vill med vilja och entusiasm! Filmen finns på följande länk om du inte redan sett den: http://www.youtube.com/watch?v=hqaQAOOWUL4 
 
Det var en kort uppdatering av vad som händer. Det är dags för lite sömn för imorgon bitti bär det av mot Starbucks på morgonen för att sitta och jobba med mitt filmmanus som jag äntligen ska börja skriva på, riktigt taggad! 
Soooo, goodnight! 
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: