MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Lights

Kategori: Utbytesstudent

 
Så det går en trend på radio här i USA. Att spela Lights med Ellie Goulding, en låt som kom ut för mer än två år sedan men som nu äntligen verkar ha fastnat hos radiojättarna. Varför pratar jag då om detta? Jo för jag tänkte börja detta blogginlägg med att prata om vad jag ser i mitt huvud när jag hör den låten. 
 
"Vi lämnar San Francisco efter att stått på en pir och tittat ut över havet. Vid stranden lyser eldar från folk som trottsade kylan och njöt av det jag såg. Vi hoppar in i bilen och kör längs med havet och in på en tom väg med i princip bara mörker och en bil framför oss. Men vägen svänger och vi kommer över en kulle, och där, där ligger San Francisco. Nedanför backen lyser alla ljusen från de tusentals och åter tusentals invånarna. Miljoner små lyktor som glimmar över hela området. Det är, utan tvekan, bland det vackraste jag någonsin sett. Och ni kan ju själva gissa vilken låt som spelades på radion, just då."
 
Idag har jag än en gång ätit hamburgare, varit downtown, handlat lite kläder, njutit av solen, åkt longboard och chillat, Jag har också suttit flera timmar vid datorn och gjort det sista på min kortfilm Väck mig som kommer att ha premiär på en biograf i min hemstad Örebro nu på tisdag. Jag är riktigt stolt över alla prestationer som alla bidragit med till denna film och om det är någonting jag verkligen kommer sakna är att jag inte var med på premiären. Därför sänder jag denna önskan till alla som är med och läser detta - njut av filmen på tisdag lite extra, njut för mig! 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Premiär på en biograf?? Coolt! :D

    2012-09-02 | 15:48:13

Kommentera inlägget här: