MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

My weekend

Kategori: Utbytesstudent

Då är helgen nästan över för min del och jag har ett och annat att skriva om. Låt oss börja med lördagen. Vid tiotiden lämnade vi staden San Luis Obispo och satte oss i bilen för att åka till Santa Barbara och handla. Vi släppte av Henrique på träningen vilket gjorde att han tyvärr inte kunde följa med. Efter en lång resa kom vi fram till restaurangen som var vår första destination där vi träffade några av Charlottes vänner och åt havsmat (allt från havet). Vi fick sedan skjuts upp på stan där vi blev avsläppta för att gå runt och handla. Charlotte och hennes vänner åkte vidare till någon turistattraktion, för våran del räckte shoppingen. Under de fyra timmarna som följde besökte vi butiker som HM, Nortstroms, American Eagle och Cotton, åt enormt goda cupcakes och vilade på några bänkar i skuggan. Träffade även en tjej från samma Soft Landing Camp som jag var på, vilket var både väldigt konstigt och kul. Kändes konstigt att kunna prata svenska med någon här som faktiskt förstår en och inte bara skrattar haha. 
Eftersom min vän Annie funderar på att studera i denna stad ska jag nämna några ord om den. Det är en riktigt mysig stad som har ett stort centrum med många butiker och restauranger (okända som välkända), härliga människor och bra väder. Rekommenderar den med andra ord! 
 
Mot kvällen mötte vi upp allihopa och gick till en kinarestaurang där vi åt sushi. Jag, Crystal och Zoe delade på några bitar eftersom hungern inte riktigt låg i, gott som bara den dock. Börjar också lära mig att hantera kinapinnar nu så är riktigt glad!
 
Vi kom hem vid 10 tiden efter en bilresa som bjöd på stjärnklar himmel och massa fina ljus, och resten av kvällen var inte så intressant så skippar den.
 
Idag har vi hängt hemma, gjort läxorn, tagit en promenad till Cosco för att äta mat (och gud vad god och billig det är!) och sen till Target i två timmar och handlat innan vi gick hem. Det har varit en sån där helt sjukt varm dag och det har varit skönt att vara inomhus mycket. Vi skulle egentligen på bilbio under kvällen men eftersom det blir en tidig morgon imorgon bestämde vi oss för att ta det nästa helg istället. 
 
Njuter varje sekund av denna resa och allt är en ny upplevelse för mig, varje sekund. Det är härligt att det är så lätt att bara byta liv och att det än så länge gått så pass bra. Jag känner mig som världens lyckligaste människa, och jag vill åter igen tacka de som gett mig möjligheten att känna så! Blir inte så mycket bloggande innan nästa helg så önskar alla i Sverige en trevlig vecka!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: