MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

New week

Kategori: Utbytesstudent

 
Ännu en helg har kommit till sitt slut. Det blev inget surfande eller bil-bioande denna helg heller. Anledningarna är som följer - inga vågor och ingen bil eller tid. Men vi hade väldigt kul ändå, träffade massa människor och satt uppe sent. Man tänker olika varje sekund, men som just nu så skulle jag inte byta det jag har mot någonting annat. 
 
Idag besökte jag och Bob Verizon-butiken och satte upp ett abonnemang till mig. Jag kommer att betala 90 dollar i månaden för 2 GB av 4G-data, obegränsat med SMS och 450 minuter i ringtid. På fredag går jag in i butiken och köper min alldeles egna iPhone 5, 32 GB vit som det ser ut. Telefonen får jag då för en tredjedel av priset i Sverige på grund av abonnemanget och det är bara att säga upp när jag lämnar landet, kostnadsfritt. Så fem dagar kvar, mina damer och herrar, fem dagar! 
 
Det andra som hände under dagen var att jag besökte Forever 21 med Ellen och Crystal. Eftersom surfingen uteblev ville jag göra någonting annat med min tid och det här var möjligheten. De hade en liten mansavdelning och där hittade jag faktiskt två klädesplag som nu ligger i min garderob. 
 
Under veckan händer inte så mycket mer än att jag har skola att gå till, teater efter skolan och fritid med läxor och vänner. Resten lämnar jag åt ödet - det blir nog en bra vecka ska ni se! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: