MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Some days are like this

Kategori: Utbytesstudent

Visa dagar är inte perfekta hela vägen till slutet. Hade en bra onsdag och allt som var kopplat till skolan gick bra, men sista halvtimmen på teatern började jag känna mig snurrig, huvudvärk, täpt i näsan osv.
Japp, jag har blivit sjuk. Så nu sitter jag här i min säng, halv 9 på kvällen och på väg att gå och lägga mig. Blir med 99% säkerhet ingen skola för mig imorgon, istället ska jag försöka att ta mig upp på stan och köpa den nya iPhonen (innan den försvinner ur butikerna) och sen blir det läxor och sova under dagen. Vissa kanske tror att allt är frid och fröjd här i USA, låt mig berätta någonting - det är det inte. De har samma problem här som där hemma, och har de inte de så tar man som utbytesstudent med sig dem hit. Vissa dagar är bara svåra helt enkelt, men det är också på de dagarna som man utvecklas mest. Jag kommer komma hem som en helt ny människa och jag kommer att ha kunskap som jag aldrig trodde att jag skulle ha när jag kommer hem. Men det är det som är så underbart. Man vet inte vad året ska ge innan man åker iväg, man bara njuter av att vara här och även om inte varje dag är felfri så är varje en ny lärdom. 
 
Får ta denna tid hemma till att skriva på mitt filmmanus också, släppa alla tankar lite.
 
Skickar med dessa två videorna idag, för att visa er lite från detta underbara land och för att få er i min stämning

 

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: