MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Fox Studios

Kategori: Utbytesstudent

Igår var verkligen en annorlunda dag men troligen en av de bästa dagarna på väldigt väldigt länge. Den började vid 7 på morgonen när jag och Felipe åkte ned till Los Angeles och till Fox Studios. Där släppte han av mig och han åkte sedan till Santa Monica för att hämta upp våra saker som vi köpt av vänner som flyttar hem till Sverige. Själv så gick jag till Set 22 som är där How I Met Your Mother spelas in. Efter mycket emailande och tur så hade jag tillslut fått en möjlighet att besöka inspelningen och det var tre otroligt roliga timmar. Så intressant att komma på en filminspelning i en studio och se hur alla jobbar. Det är en sådan annorlunda miljö än att gå ut på location så det är fashinerande att se båda. Pratade med massor av folk, fick nya kontakter och även skaka hand och ta en bild med Neil Patrick Harris. Avlutade hela besöket med att gå runt mellan de olika "hangarerna" och kolla in hur det såg ut där de olika showerna spelades in. Såg även New York Street som har använts många gånger i How I Met Your Mother och där baren MacClairens ska ligga. 
 
När jag var klar runt 2 tiden så hämtade Felipe upp mig och vi stannade på McDonalds för att äta lite innan det var dags att åka hem. Två timmar senare så lastade vi ut en totalt fullpackad Honda med saker in i lägenheten och sedan bar det av för mig tillbaka till San Luis Obispo. Att köra bil på natten i USA är verkligen något av det härligaste som finns och det gör att hela resan blir ännu mera värt det. Kom fram till SLO runt 8 tiden och då åkte Calico och jag och tittade på The Hobbit. Blev en lång dag när jag tillslut gick och la mig men den är totalt oförglömlig och ett perfekt avslut på detta år. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: