MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Hemma i Sverige

Kategori: Utbytesstudent

Hemma i Sverige! Kom hem igår men glömde helt bort att uppdatera bloggen så ska försöka att sammanfatta timmarna före resan och vad jag har gjort de första timmarna hemma. Allt började efter en mycket trevlig helg och måndag uppe i SLO med hikning, bio tittning, skol föreställning och även lite träffar med gamla kompisar. På tisdagen så gjorde jag i ordning mig och packade mina väskor innan jag åkte med Kay ner på stan och sen på Calico på lunch. Efter det så var det dags för en 6 timmars tågresa ned till Los Angeles där Richard mötte upp mig med bil och tog mig och packingen till Santa Monica där mina kompisar packade upp det sista i sin lägenheten. Det var nämligen så att de skulle lämna USA samma dag efter att ha varit på college ett år och det funkade så bra att jag kunde åka med dem till LAX. Men först så var det dags att äta mat på The Cheesecake Factory och efter det så blev det The Hobbit på IMAX. Andra gången jag såg filmen och första gången på IMAX vilket var riktigt coolt- en sådan enorm skärm. Efter en taxiresa tillbaka till lägenheten så packade de upp det sista, stängde väskorna och låste lägenheten för gott. Nycklarna slängdes i en brevlåda och sen bar det av mot flygplatsen i en stor Suburban- klockan 3:30 på natten. 
 
Efter att ha checkat in och gått igenom flygplatsen slog vi oss ned för att vänta på våra flyg. Vi tog samma flyg från Chicago men olika flyg dit och deras lämnade vid 7. Så efter det så hade jag två timmar innan mitt skulle gå och det var otroligt jobbigt att vara vaken eftersom jag då hade varit vaken i över 25 timmar. När jag sedan tillslut satte mig på planet till Chicago så mådde jag så dåligt att jag inte kunde sova förrän efter två timmar. Fick dock lite sömn och när vi landade i ett snöigt Chicago så bar det av mot Terminal 5 med en Starbucks bagel i handen. SAS flyget till Arlanda gick istället mycket bättre och lyckades sova mer än hälften av resan och spenderade den andra hälften med att äta och titta på lite serier. Kom hem 8 på morgonen en dag efter att jag hade lyft och blev välkommnad av mamma och pappa på flygplatsen. 
 
Sedan jag kom hem har jag hunnit fika, frusit, ätit köttbullar och falukorv, träffat gamla vänner, slagit in julklappar,  besökt ICA, druckit glögg och så vidare. Mycket att se fram emot också den kommande tiden och det känns både bra och konstigt att vara hemma. Det enda jag riktigt saknar är snön men hoppas fortfarande på att den kommer snart. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: