MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En tanke

Kategori: Utbytesstudent

Knappt 90 dagar kvar tills min familj kommer över, och runt 100 dagar tills jag lämnar detta land för att komma hem. Det kanske låter som mycket, men tiden går verkligen snabbare än man kan tro. Jag försöker att göra mitt bästa för att inte tänka på när den tiden kommer, men sanningen är att om lite mer än tre månader sitter jag hemma i Sverige igen. Det är en konstig känsla som utbytesstudent för man känner att man vill göra så mycket, och samtidigt vet man att det verkligen är en upplevelse som man aldrig kommer att få tillbaka. Alla mina vänner, high school, upplevelserna - allt det kommer bara att vara minnen när jag åker hem. Och även om jag kommer tillbaka hit så kommer många vänner vara i College, utbytesstudenterna kommer att vara hemma igen, och allt kommer att vara annorlunda. Ville bara skriva det lite snabbt så ni som läser och befinner er hemma i Sverige kan förstå lite mer hur man känner när man är utbytesstudent. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: