MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En kort vecka och Halloween

Kategori: Utbytesstudent

Ännu en skolvecka är nu över och jag befinner mig uppe i San Luis Obispo efter att ha kommit fram vid midnatt igår. Detta har varit en kort vecka igen med bara lektioner på tisdag och onsdag (måndagens lektion blev inställd och vår film grupp ligger så bra till att vi inte behövde komma på torsdagen). Nu är Love Punch inne i post-production också och förrutom att plannera lite pickup shots så är jag i princip klar med allting som jag behöver fixa med. Det betyder att jag kommer att börja planera en ny kortfilm snart och kommer in en bit in i pre-production inann jag lämnar landet för att åka hem under vintern. 
 
Under förra helgen så blev vi som sagt klara med inspelningarna och det var en riktigt lång helg. Fick ungefär 6 timmars sömn mellan två väldigt upptagna inspelningsdagar men det var extremt kul och vi fick riktigt bra material. Ska bli kul att se hur filmen börjar flyta samman nu i post-production med alla riktigt duktiga personer vi har som jobbar på den! 
 
Det är Halloween idag och jag är som sagt uppe i SLO där jag ska fira dagen med min flickvän efter att hennes skola är slut. Imorgon så åker jag och hon tillsammans med hela hennes familj ner till ön Catalina som ligger utanför LA och ska vara där Fredag till Måndag. En liten minisemester skulle man kunna säga, väldigt kul! 
 
Nu är det dags att göra i ordning mig och starta den här dagen på riktigt - massor med saker att fixa med! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: