MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En konstig historia

Kategori: Utbytesstudent

Då var denna skolvecka klar och det är dags att efter idag och imorgon ta helg och njuta av SB. Calico kommer ned imorgon och vi kommer att spendera helgen tillsammans. Det finns planer på att åka till Ojai och kanske till någon nationalpark men vi får se vad som händer. 
 
Jag tänkte ta i tillfälle att berätta lite om vilket spontant beslut det var att åka tillbaka till Kalifornien efter sommaren och lite om vissa saker jag har tänkt på de senaste dagarna: 
 
I April så pratade jag med Calico och hon frågade mig lite om vad jag skulle göra efter året i USA och jag sa som det var - att jag inte hade en aning. Jag hade under hela året haft olika planer men de hade ändrats hela tiden och just då så hade jag inte mycket mera planerat än att komma hem och göra klart gymnasiet och sen börja jobba. Men bara för kul skull så började jag att kolla upp filmskolor i USA och Kalifornien och det visade sig att en billig och riktigt bra låg på Santa Barbara City College, inte mer än 2 timmar nerför kusten. 
Eftersom jag tänkte att det inte kunde skada så fyllde jag i alla dokument som jag behövde och lämnade in dem till skolan och väntade sedan på ett svar. Tog mig inte mer än två veckor att få veta att jag hade blivit accepterad och att jag nu hade en skola att gå på till hösten. 
Efter detta så började jag prata med Felipe (som inte heller visste vad han ville göra till hösten) och det slutade med att han också sökte och kom in. Eftersom jag sedan innan hade varit i USA så var det enkelt att fixa med papper och det var mindre avgifter än förra gången. En av de bättre sakerna var också att jag kunde lämna en hel del saker i USA så att jag inte behövde släpa dem fram och tillbaka. Jag och Felipe pratade inte heller mer än på mejl före vi bestämmde oss för att åka och allting var bokat - otroligt spontant. 
 
Så nu sitter jag här i en lägenhet i Santa Barbara och är gladare än jag någonsin har varit. Jag älskar min skola, mina lärare, det faktum att jag i produktionen av en ny kortfilm, har en fantastiskt lägenhet, en härlig roommate, en underbar flickvän och att jag bor i Kalifornien. Jag behöver ingenting annat för att vara lycklig just nu och för en gångs skull så känner jag att jag är precis där jag vill vara! För två år sedan hade jag aldrig varit i USA och nu vill jag aldrig lämna - saker förändras men än så länge bara mot det bättre! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: