MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Premiär

Kategori: Utbytesstudent

Idag var det premiär av Kiki's Alive på Santa Barbara's International Film Festival. Filmen har varit en del av tävlingen 10.10.10 och även om jag har jobbat på projektet i mer än två månader nu så började inte filmandet förrän 12 dagar sedan då man bara har 10 dagar på sig att filma och göra klart hela filmen. Så idag på premiären så fick man se hela crewet uppklädda på röda mattan. Jag, Felipe, Niccolo och Betyel anlände i min bil och gick med solglasögonen och kostymerna/skjortorna upp på mattan för att säga hej till alla bekanta ansikten. Riktigt kul att få smaken av "kändislivet" i det soliga Kalifornien och vara där med några av de härligaste människorna jag vet. Efter en timme på mattan med foton och konversationer så var det dags att gå in i biografen och sätta sig och titta på alla filerna. Och då, från ingenstans så kom Calico fram och satte sig bredvid mig. Tillsammans med Felipe så hade hon sett till att hon kunde komma in i biografen utan min kännedom och överaskade mig på bästa möjliga sätt. Tillsammans med alla andra i teamet och 500 personer i salongen så tittade vi igenom alla 10 filmerna. Ingen vinst för oss tyvärr men riktigt kul att vara där och efter Panera med Calico så åkte hon hem och jag har jobbat med läxor sedan dess. 
 
En fantastik vecka är över och det är dags att starta en ny. Det bästa med college är troligen det att man inte känner sig lika "ledsen" när en vecka är slut för man ser alltid fram emot någonting nytt och roligt veckan efter. Denna kommande vecka till exempel: lektioner, film möten, film produktioner, luncher med kompisar, alla hjärtans dag med Calico och mera film saker!
 
Lägger upp lite bilder från premiären här under! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: