MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Skola och filmande

Kategori: Utbytesstudent

Sitter just nu i en fotölj uppe i SLO, regnet öser ned utanför (väldigt behövt i torra Kalifornien) och gör läxor. Det har varit en extremt uppdaten helg och vecka med massor av klasser, läxor, film möten och annat. Det är så extremt skönt att ha en bil och att lätt kunna ta sig runt överallt och det är lätt att glömma bort hur det var när jag inte hade en. Igår kväll kom jag upp till SLO runt 11 tiden på kvällen och har sedan dess jobbat med läxor, sovit lite och jobbat ännu mera med läxor. Imorgon kommer jag att filma en teater pjäs på SLO High School som Calico är med i så det det ser jag verkligen fram emot. Sen har jag lördagen här uppe också innan jag åker ned till SB igen för några dagar av möten, skola och film premiär av filmen vi har jobbat på i tävlingen med Santa Barbaras International Film Festival. Hela den veckan kommer också att ha nattinspelningar av en kompis film så det blir ytterligare mera jobb, samtidigt som jag precis börjar med att producera en ny film med en annan kompis. Det finns inte mycket tid att ta det lugnt nu men jag tycker om att ha mycket för mig så har egentligen ingenting att klaga på. 
 
Dags att ta en snabb dusch nu och sedan åka ned på stan för att säga hej till Kay och Dede i deras butik, bloggar igen när jag får tid. Ursäkta för de dåliga uppdateringarna på senaste tiden, har bara väldigt lite fritid att sitta framför en dator och skriva. Tipsar om att följa mig på Twitter och Instagram för mera uppdateringar om vad jag gör! 
 
@martinrisberg - Twitter och Instagram användarnamn.
 
Skickar med lite bilder från inspelningarna senaste veckan här under. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: