MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Graduation

Kategori: Utbytesstudent

Igår så hade Calico sin graduation, och hon är nu inte längre en High School student. På många vis så kändes det väldigt konstigt att sitta och titta på cermonin från stolarna i publiken. Det var inte länge sedan jag satt där själv, och väntade på att få mitt diploma. Det känns som så mycket har hänt på ett år, men samtidigt så mycket som har stannat likadant. Det är svårt att fatta att för ett år sedan så slängde jag upp min "cap" i luften och visste att jag skulle ha mina föräldrar i SLO om bara några dagar, och sedan en resa runt i USA innan en sommar i Sverige och sen tillbaka till Santa Barbara City College för att studera film. Nu har jag gått ett helt år, producerat 4 kortfilmer och jobbat med massor av annat jobb, och det är dags för ytterligare en sommar. Underligt och märkligt, men helt fantastiskt. 
 
Under helgen så kommer det att bli mycket packande och så vidare, för på tisdagsmorgonen så åker jag med Calico och Jennifer till Kansas- roadtrip style. Kommer att ta två hela dagar att komma dit men blir många stater att se på vägen och många nya upplevelser. Den 16de så flyger jag sedan till LAX och sedan till Sverige. Känns konstigt att lämna bilen och livet här i Californien, men skönt att veta att man kommer tillbaka snart! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: