MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

SBCC Film Awards, skolan över och lägenheten borta

Kategori: Utbytesstudent

Då är skolan över, och allt är borta ur lägenheten. En riktigt stressig vecka är nu över och det viktigaste är klart, och Charles och jag är nu i SLO och tar det lite lugnt över veckan för sen en helg av filmning. Finals var förra veckan och det blev mycket studerande och inte mycket av någonting annat, men det gick fort och slutade med ett A i engelska och vet inte vad jag fick i matte och directing än. 
Under fredagen så hade vi "SBCC Film Awards" vilket var väldigt kul med alla film människor uppklädda och lyckliga över att tillslut få se sina kortfilmer på den stora skärmen. Det gick väldigt bra för alla kortfilmer som jag har producerat under denna termin. Wrong Number vann för "Best Sound Design" och Fucking Frank vann "Audience Award." Min egna kortfilm, What If, vann för "Best Editing" och jag vann för "Best Screenplay." Med andra ord, success! Senare på kvällen så åkte jag upp till SLO och lånade Calicos familjs Suburban, för att sedan under söndagen köra ned och fylla upp den med alla saker från lägenheten.
Under söndagen, när allting var inpackat och lägenheten var städad så blev det CPK (California Pizza Kitchen) med kompisar och sen häng hos en annan kompis hela natten. Under måndagen lämnades nycklarna tillbaka och den överfyllda bilen körde tillbaka upp till SLO där vi nu har lastat ut allting och njuter av sommaren. 
 
Under de kommande tre veckorna så har jag lite filmjobb att göra klart, packning, festival submissions av kortfilmerna jag har jobbat på, och sen försöka njuta av att ligga på stranden och kanske resa lite också. 
 
Skickar med lite bilder från de kommande dagarna här under. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: