MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

A day in San Francisco

Kategori: Utbytesstudent

Okej, innan jag ens börjar gå igenom vad jag gjort de senaste dagarna skulle jag vilja skriva några ord om någonting annat och fullständigt relevant. Jag har under den senaste tiden funderat igenom vad jag har gjort de senaste halvåret och hur mycket underbart jag har fått varit med om. Och nu med mitt utbytesår kan jag utan tvekan säga att jag har haft och har den bästa tiden i mitt liv. Jag får uppleva saker jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva och jag har så himla mycket roligt för mig hela tiden tack vare alla som är här och bryr sig om att jag ska få ett bra år. Så till dem vill jag skänka ett stort stort tack. Sen vill jag även skänka ett stort stort tack till mamma och pappa för att ni gett mig chansen att åka iväg på det här året. Jag vet att det bara gått lite mer än en vecka men jag har haft så mycket roligt redan nu och jag hade inte kunnat göra det utan er. Så tack tack tack! 
 
 
Så, vad berättade jag om senast? Just det, jag skulle fixa lite saker på skolan och sen skulle vi till San Francisco. Så vi besökte skolan i fredags och fick våra scheman "lagda" (vi får dem helt klara på måndag morgon). På väg från skolan sen så träffade vi så himla många trevliga ungdomar som kom fram och frågade vart jag och Henrique kom ifrån och vilken årskurs vi skulle gå i.
Vi åkte förbi kontroret och sen hem för att packa det sista, och vid 6 tiden så lämnade vi huset för att åka mot SF. Det blev Drive in på Jack in the box som hade några otroligt goda burgare och drycker, och sen fortsatte vi i skymningsljuset. Underbart verkligen, blev än en gång kär i Kalifornien och dess kultur. 
 
Vi stannade för natten på ett ställe som Charlottes pappa äger (för att göra en lång beskrivning kort) och fick oss ett par timmars sömn. Sen hoppade vi in i bilen på morgonen vid 8 och åkte iväg till ett typiskt amerikanskt frukostställe där jag beställde in Haiwiian Panncakes (lite annanas i) och portionerna var enorma, kanske inte förvånat. När vi närmade oss SF så märkte man direkt att det var kallare klimat, Dimma och runt 15 grader kanske, så vi hade alla satt på oss långbyxor och långtröjor. Jacka var behövligt ett tag till och med. Bob skulle vidare till sin pappa och vi blev avsläppta vid tourbussarna och tillslut hittade vi en som verkade bra, hop on and hop off style. Den fördrev vi ett antal timmar på. Vi åkte lite, lyssnade på guiden, åkte lite till, hoppade av, såg lite, hoppade på osv. Vi gick såklart av vid Golden Gate Bridge som är någonting helt magiskt och gick en bit på den och fotade enormt mycket. Sen träffade vi av en ren slump några som familjen kände och stannade för att prata lite. Union Squire var vår sista hållplats för dagen och vi gick in för att äta på en Japansk restaurang där sushi åkte runt på små båtar. Supercoolt och väldigt gott faktiskt. Sen spenderades lite tid på H&M (som amerikaner är galna i) och andra butiker innan Bob hämtade upp oss. Eftersom han föddes och har bott ett bra tag i staden guidade han oss runt lite och vi såg härliga nattbilder av stan från en utsiktspunkt innan vi åkte tillbaka mot SLO. Vi stannade för mat på något Kinesiskt matställe i San Jose men annars körde Bob hela vägen i 4,5 timmar till klockan 1. Stort tack till honom, det var underbart att bara kunna slappa i baksätet. Nu är vi tillbaka i värmen och det är dags att hitta nya saker att göra. Skolan startar imorgon! 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: