MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Sammanfattning

Kategori: Utbytesstudent

Så lite sammanfattning från vad jag har gjort den senaste tiden och vad som komma skall för mina vänner hemma i Sverige: 
 
LOCKDOWN DRILL
Massaker och skjutningar har varit och är fortfarande ett stort problem i USA och de flesta skolor har övningar där man tränar sig på vad som händer om en person med vapen kommer in på campus. Då låster man hela skolan och det betyder att alla klassrumsdörrar stängs, alla lampor slänks, dörrar blockeras och man sitter längst bak i rummet. Under måndagen testade vi på det, intressant att se hur det fungerade och man fick verkligen känslan av hur det skulle vara att ha en person gå runt på campus med ett vapen. 
 
TRIP TO LA
Så Ellen hade visst läst ett Tweet från en kändis att han skulle vara i Hollywood på ett speciellt ställe under Söndagen, och det tog inte länge innan denna resa var planerad. Ingen aning om vem kändisen är men vi åker ned dit med bil under söndagen på en dagsutflykt för att njuta av solen, träffa en kompis, äta mat och försöka få en glimt av honom. Ska bli intressant att se hur den resan går och är extremt sugen på den! 
 
THE HOBBIT PREMIER
Under torsdagskvällen är det premiär för The Hobbit här i USA och antingen så blir det att gå på den under midnattspremiären eller under fredagen. Lutar mot att se den under fredagen eftersom jag gärna vill lägga mig tidigt under torsdagen med två viktiga test dagen efter. Men vi får se. 
 
Andra saker händer såklart i mitt liv men följ min facebook, instagram och twitter för att få alla uppdateringar. Här kommer blandade bilder från den senaste tiden. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: