MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Först, för er som undrar varför min blogg uppdateras så sällan så är det för att jag inte har tid att blogga under stora delar av veckan. Dock hinner jag med både Instagram och Twitter så kolla in där istället om ni vill ha regelbundna uppdateringar. Användarnamnen på båda ställena är @martinrisberg
 
Berättar för tillfället om min helg och så tar vi veckan lite senare, någon annan gång. 
 
LÖRDAGEN:
Sov till ganska sent och satt och gjorde mina läxor under dagen. Träffade Skyler lite senare och vi köpte dricka på Starbucks och hängde runt lite. Blev avsläppt hemma och fixade då i ordning mig för dansen - Homecoming. Vi åkte dit vid halv 8 tiden och var där inne och dansade och hade kul tills 11-tiden. Kanske inte den bästa DJ'n men det var riktigt kul att vara med på en Homecoming. Och att dansa med alla. De spelade Gangnam Style och alla kunde dansen vilket var väldigt intressant att se. Blev upphämtad av Luke efter och vi drog hem till honom och tittade lite på någon serie innan jag åkte hem. 
 
SÖNDAGEN:
Efter att ha stannat ute så mycket på senaste tiden spenderade jag hela dagen hemma med att göra läxor, umgås med familjen och liknande. Jag, Henrique och Crystal tog även en promenad till Target och köpte lite saker vi inte egentligen behövde och åt på Cosco. Skönt med en sån här dag ibland. (Hittade också min potentiella vintermössa)
 
Och för er engelskpratande människor som läser min blogg, jag har nu en widget i ena hörnet under vädret som gör att ni direkt kan översätta sidan. Engelskan kanske inte blir perfekt, men bättre än språket Svenska som ni inte pratar (vad jag vet?). 
 



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: