MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Tillbaka i Sverige, och hej på ett tag!

Kategori: Utbytesstudent

Wow. Jag har varit helt okej under året på att uppdatera men det känns lite jobbigt att jag helt har glömt bort att skriva de senaste dagarna. Men istället för att skriva om New York så tänkte jag faktiskt bara skicka med en hel del bilder och så får vi se om ni kan lista ut vad vi gjorde därborta. Nu är jag i vilket fall som helst hemma i Sverige igen och det känns både konstigt och underbart. Konstigt för att jag har så mycket som är kvar borta i Kalfornien - saker, vänner, flickvän, erfarenheter och i allmänt ett liv. Och andra sidan så känns det skönt att vara hemma för att jag kan säga hej till gamla vänner, mitt gamla liv och min familj och släkt. Men jag stannar bara i Örebro en vecka till, sen blir det gotland och sen att hänga med Calico. Planen är att åka tillbaka till Kalifornien den 9de augusti för jag måste vara i skolan den 12 för att börja med någonting som heter Wave-week.
 
Det har varit ett fantastiskt år och jag skulle inte byta det mot någonting i världen. Jag hoppas att trotts de få uppdateringarna så har det på något sätt varit möjligt att följa vad jag har gjort och varit intressant att se hur det är att bo utanför sveriges gränser. 
 
 
Vad jag gör med bloggen under det året har jag faktiskt ingen aning om. Det kan hända att jag går över till mer av en bildblogg från mina kommande år i USA, men det är någonting jag ska bestämma om först senare. Så nu blir det en paus i bloggandet och jag hör av mig i augusti igen om hur jag ska göra med bloggen. Tills dess, ha en bra sommar allihopa, ta hand om er och njut av värmen. På återseende! 
 

Kommentarer

  • Cecilia säger:

    Varför ska du till Kalifornien ? vad är ett "wave-week"?

    Svar: Jag ska tillbaka till Kalifornien för att studera på Santa Barbara City College under två år, och WAVE week är deras start på året för alla internationella studenter med tester och "uppvärmningar" för att komma in i språket och kulturen
    Martin Risberg

    2013-07-19 | 16:37:14
  • Cecilia säger:

    Hur kom det sig att du kom in på college samma år som du var utbytestudent ?

    Har väl läst att du har en amerikansk flickvän. Stämmer det? Hur känns det att komma tillbaka till USA ? :)

    Önskar dig lycka till :)

    Svar: Jag gick på ett speciellt program med min utbytesorganisation som tillät mig att få en High School examen och kunde då på denna söka mig in till College direkt efter!
    Ja det stämmer bra, hon är för tillfället faktiskt och hälsar på mig här i Sverige. Och det känns skönt att komma tillbaka och ställa om sig igen, även om jag verkligen verkligen njuter av den svenska sommaren :)

    Tack så hemskt mycket! Kul att du är intresserad i mitt utbytesår! :)
    Martin Risberg

    2013-07-20 | 00:38:06

Kommentera inlägget här: