MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Nu drar det ihop sig

Kategori: Utbytesstudent

Det var ett tag sedan jag uppdaterade senaste gången och ska nu försöka att göra så igen.
 
Det har varit en upptagen vecka som har passerat. Vi kommer närmare och närmare att spela in och under hela veckan så har det varit inspelningsmöten tillsammans med auditions för skådespelarna. Vi har tillslut fått alla för filmen och nu håller vi på att fylla i avtal för inspelningsplatserna och se till så att vi har all utrustning som vi behöver för att börja spela in och få denna film inspelad. 
 
Under helgen så var jag uppe i San Luis Obispo igen och njöt av det härliga vädret och fixade med ärenden. För Calico så var det Homecoming week vilket betydde Homecoming game och dance så vi sågs lite mindre denna gång men det gav mig mera tid att träffa lite folk jag inte har sett på ett tag och jobba med pre-production för min kortfilm! 
 
Såg Gravity under helgen och den var helt fantastisk. Känndes verkligen som att man hade varit på en resa i rymden när man lämnade sallongen och den var både vacker, rörande och väl skådespelad. Fantastisk att se med bra surround system och i 3D. En sån där film som man inte kan se hemma utan som måste ses på bio. Rekommenderar den starkt! 
 
Nu är det en ny vecka och nu stannar jag nere i Santa Barbara till och med den 30de oktober för att ha mina midterms, filma och få allting med produktionen klart. Vi börjar filma nu till helgen och kommer att filma helgen efter det också. När vi är klara med det så har vi en vecka att planera post-production innan vi tar fyra dagar ledigt för Halloween och kommer tillbaka med energi för de sista fem veckorna av post-production och skola innan julen. 
 
Samtidigt som allt detta händer så har jag även haft tid att shoppat, letat ny lägenhet och ska snart börja träna igen (det går inte så jättebra med det för tillfället). Uppdaterar mera under veckan som kommer! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: