MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En fantastiskt lång helg!

Kategori: Utbytesstudent

Ännu en väldigt lång men härlig helg är över. Nu kanske någon undrar; "men va, det är ju måndag, helgen är över på söndagen?" Inte denna i alla fall, eftersom Calicos födelsedag var under måndagen så fick jag ledigt från min editing class på måndagen så att jag kunde stanna i SLO en extra dag. Så min helg varade i fem dagar denna vecka! (älskar college!!!!)
 
Okej så vad har jag då gjort under helgen? Varje gång jag kommer upp till SLO har jag alltid gjort en lång lista med saker jag behöver fixa med eftersom jag har en bil att köra här uppe. Så jag fixade med det under fredagen och gick sen på lunch med Calico. Sen blev det en kort träff med Amy och sen en kväll hos Calicos. 
 
Resten av helgen kan sammanfattas med sovande, resande (till stranden och runt i SLO), ätande av väldigt god mat och en massa möten. Annie från min gamla gymnasieklass (som också går på SBCC nu) var också i SLO över helgen så vi träffades, jag visade henne runt lite i mina gamla kvarter och vi hade en liten studiecirkel under en timme på söndagen. 
 
Igår var det Calicos födelsedag och för att överaska henne så hade jag fyllt halva golvet med ballonger och köpt rosor och ställt vid hennes säng. Efter att hon hade packat upp sina presenter så åkte vi till IHOP för en frukost. Efter det blev det ett besök till stranden, sen snabbt förbi skolan och fixa en sak innan vi åt lunch på Panera. Två-tre timmar hemma igen spenderades med att slappa och titta på videos innan vi gick ut för en riktigt god och fin middag med familjen och åt en enorm födelsedagstårta. Sist men inte minst så tittade vi på det senaste avsnittet av HIMYM från den nya säsongen.
 
Allt som allt så har det verkligen varit en toppenhelg och jag lämnar den med många minnen. Sitter just nu och äter frukost och ska snart bli upphämtad av Mark för att åka tåg vid 7-tiden ner till Santa Barbara. Alla sänger att sträckan är fantastiskt vacker så ska bli kul att se! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: