MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Sista fyra veckorna

Kategori: Utbytesstudent

Det har varit väldigt tyst från mig på senaste tiden, och jag antar att hela bloggandet börjar att lägga av för mig. Det får bli en uppdatering då och då helt enkelt. 
 
För tillfället har jag extremt mycket att göra med skolan då jag har två "papers" som ska lämnas in i slutet av veckan så spenderar i princip hela dagarna framför datorn. Trotts det så är jag i San Francisco, så försöker att se mig omkring lite när man ändå är här. I övrigt så rullar skolan på och det är nu bara fyra veckor kvar tills den här terminen är över. På många sätt så känns det som att den precis har startat, och som att det var igår jag letade efter en lägenhet i Santa Barbara .
 
Ellen från min värdfamilj i SLO har varit nere i Santa Barbara mycket på senaste tiden och hjäpt till med makeup på våra filmer, och när hon skulle tillbaka förra söndagen så bestämde sig jag och Charles för att följa med. Det serverades nämligen en "smyg thanksgiving" middag eftersom pappan i familjen hade testat att helfritera en kalkon. Gott var det, och kom hem runt 9 på kvällen. En tre timmars kvällsutflykt med andra ord. 
 
Under måndagen så åkte jag till Ojai med lite kompisar för att titta på min film "What If" som visades i filmfestivalen där. Ingen vinst, men det var väkdigt kul att se den spelas och höra folk skratta år skämten än en gång. 
 
Filmen jag har jobbat på under hela terminen har nu blivit helt inspelad och är för tillfället i redigeringen. Vi förväntar oss att nästa vecka ha en "picture lock" så att vi kan skicka den till sound, color, titles, och visual effects. Vi hoppas på att ha filmen klar i slutet av nästa månad, och ska posta lite behind the scenes material från den om en vecka eller så här på bloggen. 
 
Skickar med lite bilder från ett stopp uppe i bergen åvanför Santa Barbara i kvällsljuset med molnen som kom in. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: